Wednesday, January 25, 2006

Avsked och Musik

Tillbaks till vardagen igen... Mamma och Pontus akte hem i mandags. Blev lite ledsen i ogat att vinka av dem pa flyplatsen, men kandes bra samtidigt att vi har haft sa mycket tid tillsammans. Vi skickade dessutom med en cd-skiva med nastan 100 bilder fran alla vara olika aktiviteter. Det kanns som de akte hem till Sverige med en hel del roliga upplevelser i bagaget. Pontus blev dessutom sa fortjust i Australien att han ska spara ihop till en biljett och komma hit en langre tid i host - later som en stralande ide tycker jag.

Igar var jag in till stan for att handla och gora en del andra arenden och passade da pa att smita forbi Virgin Records. Denna gigantiska musikaffar ar verkligen helt underbar, men totalt livsfarlig om man inte har obegransat med tid. Nu hade jag visserligen inte nagon tid att passa, men kande anda att efter nastan 2 timmars musiklyssnande fick det vara nog. Lyssnade pa en massa bra musik, bl.a. Rogue Traders, Wolfmother, Dandy Warhols och Thirsty Merc. Madonnas “Confessions On A Dancefloor” fick sig ocksa ett forsok. Den var rolig, i klockren Madonna-anda och sakert en riktig tjejpartyskiva, men jag skulle nog inte lyssna pa den i vanliga fall. Drabbades av ett groteskt ha-begar att kopa ALLA skivor jag lyssnat pa, men det hela slutade med att jag präktigt inte kopte nagot alls.

4 Comments:

Blogger Britta said...

Hej! Åh vad fint allt ser ut! Gud vad avundsjuk jag blir på dig. Här är bara slask. Tack för musiktipsen förresten!

9:05 PM  
Blogger Petra said...

Halla Britta, ja, betydligt varmare an hemma helt klart! Hoppas du gillar musiklankarna. Ha det bast!

1:13 AM  
Blogger Annika said...

Hej, Kerstin är i Sydney nu och hon vill ha ditt telefonnummer. Kan du maila över det till mig?

6:36 PM  
Blogger Petra said...

Hello sweetie, har mailat dig idag. Hoppas hon far det i tid. Vilken strulmaja...:) vi mailades ju tidigare...

11:51 PM  

Post a Comment

<< Home