Thursday, June 18, 2009

Dagens Läsning: Det Som Aldrig Sker

Stod och sokte i bokhyllan igar och var riktigt sugen pa svensk lasning. Och just svenska bocker ar ju som bekant lite svart att fa tag pa har. Valet blev visserligen inte en svensk forfattare utan en norsk sadan, Anne Holt och boken "Det som aldrig sker". Sjalv har jag inte kopt den sa det maste vara nagot lillebror eller mamma lamnat kvar. I vissa avseenden kanns den som en tvattakta kriminalroman fast kanske lite mer avskalad och karg, nastan burlesk i vissa stycken. Beskrivningen om den mordade kvinnan, allt blod och alla ingaende grafiska detaljer gor att den kanns tillrackligt Tarantino-ra for att det ska bli lite mer an en traditionell krimdeckare. Ar cirka 80 sidor in av de 384 men ska jag lita pa magkanslan sa far den tummen upp.

Training gear 009

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej, Perta.
Vi vill passa på att önska en trevlig midsommar.... visst känns det aktuellt ?:-) down under.. När jag läster om din bok, som du håller på att läsa så kom jag att tänka på böckerna av Arne Dahl. Har du läst någon av dom ? annars kan jag tipsa om dessa böcker.
Här kommer en liten länk. http://www.arnedahl.net/index.php?visa=165&meny=165
Trevlig Helg hälsa maken. / Åsa

9:54 PM  
Blogger Petra said...

Hej Asa, tack - trevlig midsommar sjalv! Tack for boktipset, har last atmimstone en av hans bocker och den gillade jag. Kram och halsa familjen!

5:56 PM  

Post a Comment

<< Home