Sunday, August 03, 2008

Gourmetsemester

Mitt ibland allt hallonplockande och pajätande blir det väldigt mycket i matväg.... För några dagar sedan sushi på nyöppnade restaurangen Matamej. Att sushi kommit till stan är ett tecken på en ny epok. Häromdagen blev det stekt aborre och igår godaste pastan med skaldjur och vitt vin i en gräddig sås. Idag blir det en sväng till Umeå där det säkert vankas något annat smarrigt. Får nog se till att sätta igång och hårdträna när jag kommer hem från semestern...

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej,

fick en liten son den 1 aug. Eller, liten och liten, han vägde 4405 g. Han heter Vidar.

Kram
Annika

5:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja sushi sprider sig till alla världens hörn. Gott gott. Vilken gourmetresa ni är på :). Låter smaskens.

1:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej igen, du vet säkert det här men jag tyckte det var så häftigt. Idag när jag var inne på My Wardrobe så kikade jag in i deras blog för första gången och då finns du med under blogs we like :). Din andra blogg som bara heter coolchiq. Häftigt! Nåja du vet säkert det men jag ville bara säga det om du inte skulle veta det. Ha en bra dag. Kram

8:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas att resan tillbaka har gått bra,och att du har lyckats knyckla ut dig ur flygplanssätet. Det var jätte roligt att få träffa dig igen! Föresten jag kom på en fråga till. Har du träffat någon aborg..eh.. abour..äh, urinnevånare någon gång?

Kram!!
/Maria

7:45 PM  
Blogger Petra said...

Annika - vilken liten sotnos han var....fast liten som nyfodd var han kanske inte...:)

Linda - tack for upplysningen, skoj att bli omnamnd. Det viste jag faktiskt inte. Fast jag skriver ju inte pa bloggen langre sa jagar forvanad att de namner mig...

Kusin vitamin - Jo, oz-urinvanare ser man hela tiden, inget markligt faktiskt.Det var sa skoj att ses igen, tack igen for den goda lunchen!

KRAM!

11:50 PM  

Post a Comment

<< Home