Thursday, January 22, 2009

Jag, En Oxe

Eller "Kung Hei Fat Choy!" som later lite festligare. Vi gar mot ett nytt ar, vi lamnar alltsa rattans ar och gar mot oxens. I morgon, i Chinatown blir det stort padrag infor invigningen med det kinesiska nyaret; traditionell kinesisk festivalparad, matmarknad, fyrverkerier, uppvisningar (3000+ showartister), drakbatstavlingar, etc, etc. Vi kommer formodligen att svanga forbi och fa lite festivalbibbar aven om vi kanske mest haller oss pa utkanten for att slippa trangas. Chinatown nar som helst ar ju alltid ett vinnanade koncept, vi hanger ofta i de krokarna. Sa vad kommer att handa for dig under det kommande aret, om du liksom jag, ar oxe? Sahar spas det enligt den kinesiska zodiacen. Horoskop laser jag aldrig och det har tycker jag later som 'complete bollocks', pardon my French:

"We've got an honest, candid and open natured year ahead(!). The year 2009, like the Ox, is dependable, calm and modest. It's going to be a year full of tireless hard work..."


Herregud - "hard work" kan jag halla med om - standigt hard work. Men "tireless"? Jag ar trott redan och det ar, vanta nu...januari. Uppenbarligen ar jag inte den ultimata oxen. Har kan man lasa mer om hur palitlig, arbetsalskande och lugn den typiska oxen ar. Som sagt, det tal att upprepas. Complete bollocks.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Fröken L said...

Åh, vad roligt med lite festival. Chinatown är verkligen mysigt. Jag hängde en del i de krokarna jag också. Jag läser alltid alla horoskop och även om jag innerst inne inser att det bara är en massa skitsnack som står så kan jag inte låta bli att tro liiite grann på dem i alla fall. Jag vet att jag är lite korkad!=)

Kram Dila

7:56 AM  
Blogger Petra said...

Dila - javisst ar Chinatown mysigt! Trivs kalasbra dar! KRAM

11:14 PM  

Post a Comment

<< Home