Sunday, March 27, 2005

Glad Pask

Idag har vi varit pa the Easter Festival, en gigantisk marknad med djurshower (hund/gris/kreatur/hons...etc-tavlingar), tivoli, typisk "marknadsforsaljning" och bil och mc-show (fast det sista missade vi for det blev sa kallt sa vi akte hem). Att naturen ar nara har marks valdigt tydligt. Man hade aven en jattelik sal dar man bara salde cowboyhattar och dylikt, klader till farmen - helt otroligt att det verkligen finns folk som klar sig sa dar dagligen. Jag som trodde South Fork ranch-modet var lite pase; tydligen inte har. Har nog heller aldrig sett sa manga olika typer av kor, men nu vet jag att det finns lurviga, langhariga kossor ocksa. Jattesota var de.

Lagenheten borjar sakta men sakert ta en lite hemtrevligare skepnad. Vi saknar fortfarande vardagsrumsbord, men det ar nog lika bra att vi inte hunnit kopa det ocksa. Nar vi packade upp IKEA-leveransen for nagra dagar sedan upptackte vi att de hade levererat fel bokhylla, eller fel farg rattare sagt. Vi hade bestallt en jattemork variant och hade tankt oss ett vardagsrumsbord i liknande farg. Efter uppackning sag vi att vi hade fatt en mellanmork bokhylla, ungefar som den farg min mamma har pa sin koksskank. Nar vi upptackte detta var vi sa trotta av all montering att vi inte orkade gora annat an att satta ihop bokhyllan ocksa. Det ar ju en fin farg, men var inte alls sa som jag hade tankt mig att vi skulle ha det. Sa ett mellanmorkt vardagsrumsbord star nu pa nasta inkopslista, ska val inte vara sa svart att fa tag pa tycker jag.

Nedan: Glada besokare pa Sydney's Easter Festival

0 Comments:

Post a Comment

<< Home