Sunday, October 23, 2005

örongodis

Formodligen ar jag sist i universum att gora det, men nu har jag antligen kommit mig for att kopa Scissor Sisters album. Snurrar pa for fullt hemma just nu och ar sa jakla bra. Dessutom blev det lite mer retromusik: “The Ultimate collection” med Blondie (en typisk artist man gott och val klarar sig med best-of istallet for att kopa ursprungsalbumen), pafyllning av Bryan Ferry-avdelningen: “Let’s stick together” och “In your mind” och en svensk (ny?) grupp; Caesars “Paper Tigers”, en musikstil som narmast kan beskrivas som trevlig, hemgjord skrammelmusik med mycket synthar och gitarriff. Det lustiga var att jag inte ens visste att gruppen var svensk, nar jag kopte skivan. Kollade omslaget nar jag kom hem och tyckte namnen lat ytterst uttalsvanliga... kul att se svenskimport sa langt hemifran. Kolla in deras hemsida. En annan skiva jag maste inforskaffa ar Depeche Modes senaste. Sen maste jag nog folja en given musikkallas rad och kolla in det han pratat om pa senaste tiden: Ambra Red och Vapnet - kan kanske vara av intresse.

2 Comments:

Blogger daniel said...

Jo, Paris har kommit med ett nytt album också. Samma stil som innan så det lutar åt synthpophållet. Testa! :)

1:02 AM  
Blogger Petra said...

A, den dar skivan du hade var ju asbra. Vi lanade den ju ett tag. Varfor blev det inte av att jag brande den...:(

11:02 PM  

Post a Comment

<< Home