Sunday, January 29, 2006

Om fåglar och mat och sådant jag hemskt gärna vill höra

Mycket pa agendan pa sistone... I torsdags var det Australia Day. Mike och jag tillbringade dagen i parken i Milsons Point och tog del av festligheterna som dar bjods pa. Det var ett allmant skranande, musicerande och jonglerande. Mat och dryck intogs i ett overflod ifran varldens alla mojliga horn. Hu, inte undra pa att man har ett sjuhelvetes viktproblem har i landet. Fetma eller ej, en nationaldag var det som var précis sa internationell och ‘cross-over’ som Australien verkligen ar. I fredags tilldrog sig en trevlig middag med Mikes jobbkollegor, pa lordagen en underbart rolig grillfest hemma hos Sue och Josh. Sue och Josh bor ju i den skargardslantliga fororten Rose Bay, ett stalle jag aldrig forran nu besokt. Forrutom en rik batkultur, har detta stalle ocksa stora parker, hoga trad och snariga buskar - darav den nagot mer naturnara faunan an hemma i Milsons Point. Snacka om vilse i pannkakan. Fladdermoss och kakaduer flog vilt omkring oss ovanfor balkongen dar vi satt. Vid skymningen horde vi de omisskannliga kookaburras som ackompanjerades av, vad som verkade, en hel million syrsor. En nastintill oronbedovande musikuppvisning, dock inte mindre otroligt maktig. Idag var jag pa dejt med Wendy pa Manly. Sa trevligt att traffa henne igen. Sa mysigt att aka ut till Manly. Wendy kommer att flytta om nagon vecka (inom Manly) sa jag hoppas saklart att inbjudningskortet till inflyttningsfesten dimper ned i brevladan ganska snart. Innan dess hoppas jag ocksa ha fatt ett svar ifran FBI; ett positivt sadant skulle onekligen vara nagot av en dream come true.

3 Comments:

Blogger Annika said...

Hoppas du kommer in på skolan!

7:54 PM  
Blogger Petra said...

Hoppas jag oxo! Hall tummarna!

12:21 AM  
Anonymous fashion-design-course.com/ said...

Here is the list of all familiar fashion industry magazines around the world. This list comprises several types of business journals, magazines and periodicals. The information below also comprises brief overview, name of magazine etc.

9:09 PM  

Post a Comment

<< Home