Friday, October 17, 2008

Hemlängtan

Kor pa ett close up foto idag, ser valdigt sammanbiten ut dar jag star mitt ibland alla skor. Vaknade upp i morse och var pa stralande humor, igar fick jag namligen veta att jag kommer att fa ga en SAP workflow-kurs i Canberra som jag tjatat om ratt lange. Det ar konstigt att sadant hander mitt i finanskrisen. Ska man inte dra at snaran annu mer da, liksom? Dessutom fick jag ett brev fran banken dar man meddelar att rantan pa mitt lan pa lagenheten har gatt ned. Laste jag ratt, gatt ner? Konstiga tider. Sa egentligen finns det ingen anledning att se sammanbiten ut forrutom att jag saknar mina vanner och familj just nu.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad kul att du ska få gå kursen och att räntan sjukit. Förstår om du har hemlängtan ibland och saknar vänner och familj. Det gör jag också ibland och mina bor bara 30 mil bort medan du är på andra sidan jorden. Hoppas du får en härlig fredag och att hemlängtan släpper lite :). Kram till dig.

6:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag kan verkligen förstå att du längatar hem, du har ju provat att göra det ett bra tag nu. Men det fina med Internet och 3G via mobilen är ju att det känns väldigt nära i bland ändå.
Vi har ju fått ett tråkigt besked om att vi är uppsagda på SAS, så nu går hjärnan på högvarv för att fundera ut vad framtiden skall få bjuda på.
Det är trist eftersom jag har trivts väldigt bra på SAS, speciellt på global Internet support avdelningen senaste året. Men nu är det dax att resa sig,borsta av sig och gå vidare.
Trevlig helg; Kram Åsa
Förresten, det närmnar sig februari med stormsteg... visst skulle din pappa komma då?

7:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej min älskling! Läste just detta för jag har ju ingen dator hemma just nu.Längtar också efter dig men du har ju sommar och kan bada, det vi har att se fram emot är höstrusk,regn och snö på gång...
Kram mamma

9:57 PM  
Blogger Petra said...

Linda - hmm, ibland far man riktig hemangtan och da ar det inte kul:( men nu kanns det bra igen:)

Asa - hoppas det loser sig for din del! Det brukar det ju oftast gora:) Ja, februari narmar sig valdigt snabbt! Spannande! Kram

Hej mamsen - Ja, det ar sa trist nar man far san dar riktig hemlangtan...:( Men vi har det bara bra annars! Puss o kram

11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad skönt att höra att det känns bättre nu :)

10:07 PM  

Post a Comment

<< Home