Tuesday, October 14, 2008

Filmtajm: Serpico

"Beyond the Valley of the Dolls" tipsas det om pa Modette just nu. Vill man kolla in mode pa film, sa kanske det ar vart modan. Sjalv sager jag bara "Serpico". Vi sag den i sondagskvall, sjalv var jag inne pa att fylla min nodvandiga klassika kvot och stod och valde mellan "Up Close and Personal"; en spad och permanentad Michelle Pfieffer som spelar nyhetsankare mot 'stora ankaret' Robert Redford. OK, vi sag den ocksa men den var inte mitt val. Valdigt forutsagbar och kitchig attiotalsfilm. Men Serpico daremot... Al Pacino anno 1973 - reflekterar samtida mode, inredning & samhalle. Korrputerade amerikanska poliskonstaplar, haftiga stadsmiljoer, bohemiska hemmiljoer, opera (Jussi Bjorling!) , manliga hippietunikor, konstigt skagg och hattar i all dess former.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har utmanat dig i min blogg :).

http://frokenisakson.wordpress.com/2008/10/14/utmaning-5/

Kram

7:22 PM  
Blogger Petra said...

Alright, vad kul, maste genast kolla!

12:03 AM  

Post a Comment

<< Home