Wednesday, October 08, 2008

Inte Svarta

Nar jag var hemma i somras letade jag efter Acnes snygga plattformsandaler i naturvitt (ni vet de som Chloe Sevigny har struttat runt i pa massa bilder). Sjalvklart letade jag helt forgaves, det var sa slusalt det bara kunde bli. Men det borde jag ju ha kunnat rakna ut. Sa ar det med sommarskorna hemma, och nar det dessutom galler en begransad upplaga eller nagot atravart forsvinner allt pa an gang. Fast besviken var jag. Hur som helst. Val tillbaks i Sydney igen var det bara ut och leta substitut. Sag framfor mig ett par hudfargade eller atminstone nagot neutralt. Svart var tabu. Garderoben gar ju mest i svart, gra och morkskala och likadant med skorna. Och et voila - nu under de senaste tva veckorna har jag faktiskt landat med tva par sandaler. Och de ar varken svarta eller gra, sa bonuspoang for det! Ett par konjaksfargade fran Hype och ett par hudfargade med liten kilklack och dold hal fran Bottega Veneta. Plattformssandaler ar de knappast men det har jag redan skaffat. Ett par svarta.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

riktigt fina! känns dock jävligt orättvist att du kan strutta omkring i bara ben & sandaler medans jag håller på dö av kylan här i sverige, typiskt att man ska bo uppe i norr också.

6:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej ! Vilka ursnygga skor ,men inget jag skulle kunna gå i.Men på dina fötter passar de utmärkt. Kram Mamma.

10:50 PM  
Blogger Petra said...

Tessi - visst kan det tyckas orattvist med varmen osv, men det ar en av anledningarna till att man bor har. Sedan ar det saklart valdigt jobbigt att det ar langt hem, osv. :(

Mamma - tack, gulliga mamma. Hoppas de kommer bli anvandbara....

KRAM!

12:15 AM  

Post a Comment

<< Home