Wednesday, October 22, 2008

Svårbestämt RSVP-beslut

Att ga eller inte, ar fragan. Det damp ned en inbjudan till ett halloweenparty nasta lordag, den forsta november alltsa. Kanner jag varden ratt kommer det serveras alldeles utsokt mat (han kockar passionerat och ofta), men sjalva utstyrseln, maskeradtemat har jag en kansla av att det kan bli mindre fokus pa. Och det ar just det. En maskerad i sig ar jatteroligt men kan lika garna bli katastrof. Satsas det sadar mesigt halvtamt kan man nastan utesluta ett kul party. Ett exempel; London anno 1997. Det var ett temaparty som lod "Good guys and Badies". Vi tankte genast Modesty Blaise, James Bond, Harry Callahan, Fantomen, Batman, Fred Krueger, etc, etc. Laddad till tusen, det lat ju skitkul. Location var i en lagenhet i Richmond hemma hos en kringresande IT-konsult slash ungkarl. I larhoga svarta snorstovlar, kattoron och svarta losnaglar var jag ensam om utstyrseln som fullmunderad Catwoman. Av de resterande cirka 25 (IT)gasterna hade 5 gjort sig modan att rota fram dito accessoarer; en scheriffstjarna (varden sjalv), ett par combatbyxor inkopta fran den sasongens tilldragna featureplagg pa Topman trend (very FBI tydligen), ett pistolholster & tillhorande plastrevolver, en oversizad randig bjornligan-fangelsetroja etc. Hur jag kande mig? A tad over dressed, skulle man kunna saga. Men vem vet, det kanske blir varldens padrag pa detta kalas?

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home