Tuesday, April 14, 2009

La Familia

Sa var paskhelgen avslutad. Tva extra dagars ledighet kandes nastan som en hel vecka - lagom mjukstart efter semestern dessutom. Tyvarr tog vi inga bilder under helgen men jag har sa manga fina bilder och minnen fran resan att jag fortsatter och lagger upp lite mer fran arkivet. Dessa kommer fran Ovik.

Langpromenader star ofta pa agendan nar vi ar hemma pa besok i Norrland. Det var speciellt harligt att se sa mycket sno, ett riktigt fint vinterlandskap.
Ovik Party 114

Ingen alg men algvagskyltar lite varstans. Exotiskt. Var holl de hus? Jag ville ju se en alg... Fast det kanske var lika bra att de holl sig undan.
Ovik Party 107

Av all sno fick jag lite forsenad julkanska, men den botades med julglogg och allman matkoma. Det hor ju liksom till. Mammas mat blir bara battre och battre. Och estetiskt tilltalande ar den dessutom. Knappa kort ar da ett maste!
Ovik Party 004

Det fina stannar inte vid maten. Hela matrummet ska vara feng shui med supersnygg dukning, linneservetter, farska blommor vid varje kuvert och ett jattefint arrangemang i mitten...
Shaldon Holidays 255

Limegront ar snyggt och varigt. Och rosor ar romantiska.
Shaldon Holidays 256

Och tanda ljus saklart.
Shaldon Holidays 250

Min fina mamma och mormor. Inte konstigt att maten ar forstklassig.
Ovik Party 026

Snygga brorsor har jag saklart - en aldre och en som ar nastan jamngammal. Fast jag vet inte varfor de inte ville vara med pa bild. Ja, de har ju snygga hander sa det kvittar.
Ovik Party 020

La familia. Det var visst nagon kand person som sa att "det ar klart att det blir snygga bilder med sa vacker familj." Ja, vad sager man?
Ovik Party 011_Version2

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oj,vad många bilder det blev,kul!!Saknar er redan,,Hur ska vi klara detta.Tur att man har bilderna att titta på.

Kramar mamma

12:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oj vad du och din mamma är lika!!

Kram på dig
Annika

5:30 PM  
Blogger Petra said...

Mamma - ja, det ar tur att det finns bilder... Vi saknar er alla! KRAM!

Annika - ja, vi ar hemskt lika varann. I like! :) KRAM!

6:27 PM  
Anonymous tessi said...

MEN GUD! är det där moa?! vad stoor hon har blivit!

6:38 AM  
Blogger Petra said...

Tessi - ja, precis, liten har blivit stor:)

10:39 PM  

Post a Comment

<< Home