Thursday, May 07, 2009

Rödfix - Check!

Ofta hander det att jag far en fix ide om ett kladesplagg; det ror sig ofta om en speciell stil, nagon detalj pa ett plagg, ett tyg eller fargskala. Allt det har kommer fran olika magasin man har suttit och bladdrat i eller nagot man har sett pa stan. Vid sana tillfallen ar det egentligen synd att man inte har symaskin, bara for att testa om man skulle kunna producera det man blir 'fixerad' vid. Jag misstanker att det formodligen ar lattare sagt an gjort, men anda, tanken ar lockande . I alla fall - fixerigen. Nu rorde sig den om en rod klanning som jag inte hade fatt ur skallen de senaste veckorna. Och sa igar sprang jag pa den, den liksom bara hangde dar i butiken och vantade pa att fa komma hem! Designern ar duktiga nya-zeelandskan Karen Walker som har gjort en massa annat fint ocksa. Den har roda lilla skapelsen far hanga med ut ikvall nar jag ska ut och busa med tjejkompisarna.


Sahar pa kladhangaren ser den kanske inte speciellt markvardig ut men den ar sa fin pa!
Red dress 001

Fint sirligt tyg och romantiska detaljer. I like.
Red dress 002

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Trevlig helg ! Klänningen är säkert ännu finare på :-). Nu ska jag sänga mig i soffan med mina favorit grabbar. Kram Åsa

1:38 AM  
Blogger Fröken L said...

Vilken vacker klänning, både modell och färg är underbar. Visst är det jobbigt när man snöar in sig på vissa bestämda saker. Svårt att släppa det. Jag håller på och syr två studentklänningar till en tjej och jag lovar att det inte är enkelt. Okej ibland går det som tåget för att i nästa sekund gå åt skogen. Då får man ta en paus och rensa skallen. Hoppas du får en trevlig kväll med tjejerna.

Kram Dila

2:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Petra!
Den var riktigt snygg.Blir förvånad att du väljer rött ,du brukar vara försiktig.KUL!!!

Kram mamma

2:56 AM  
Blogger Petra said...

Asa - later harligt det med. Trevlig helg!

Dila - visst ar det konstigt nar man blir insnoad pa nagot! Tack, vi hade jattetrevligt!

Mamma - eller hur - jag brukar ju aldrig kla mig i 'farg'. Tror faktiskt jag borjat trottna pa min svarta garderob....

KRAM!

6:27 PM  

Post a Comment

<< Home