Monday, April 27, 2009

Weekend Stuff

Harligt att vara hemma i Sydney igen. Under helgen har vi atit god mat, umgatts med vanner och sprungit pa stan - bara saker vi gillar. Jag motte upp min van Voula och vi tog en langrunda i Paddington dar jag kopte ett par svarta stovletter i mjuk mocka, en randig oversizad t-shirt, en kofta och lite annat krafs. Vi avslutade med en fika/(nastintill) chokladkoma pa The Chocolate factory. Forsokte vaga upp det med halsosam sushi pa kvallen - det gick finfint. Pa sondagen ovade vi pa den nya Bugattin. Det gick val sadar kan man saga... kan inte titulera mig barista annu. Det ar svart att lyckas med en god cappucino men espressos gar det att skaka fram som om det fanns no tomorrows. Hur som helst, ovning ger fardighet heter det ju. Vi handlade lite ytterligare grejer till angkokaren (riktigt cappucinoskum ska det vara!) sa jag hoppas det kommer att forenkla saken lite.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lycka till med Kaffemaskinen, det måste ju funka så småningom.Men som du sa övning ger färdighet.
Kram mamma P.S så fint skrivet kort vi fick idag.Puss.puss

2:50 AM  
Blogger Petra said...

Mamma - ja, vi testar och testar... Tur att M har riktigt bra talamod! Vad bra att kortet kom fram!

Kram!

10:32 PM  

Post a Comment

<< Home