Thursday, April 16, 2009

Friherinna?

Idag har flitens lampa lyst. Pa banken har jag meddelat om namnandring pa bank och kreditkort. One down and 75 more to go, typ. Det blir ju mest besvarligt att andra passet och det svenska korkortet, men eftersom jag aldrig anvander korkortet i dess egentliga syfte nufortiden (ja, inte pa 14 ar om man ska vara arlig) sa ar det ju heller ingen storre panik. Men korkortet har ju alltid funkat bra som legitimation sa darfor vill jag nog se till att andra det sa snart jag kan. Pa banken fragade man skamtsamt om jag ville lagga till en tjusig titel i och med namnandringen; Mrs skulle lata for trakigt. Kanske "Duchess" eller "Baroness" skulle passa? Ja, det har med titeln far jag nog lirka vidare pa.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha, baroness låter väl bra. Själv umgås jag med en äkta grevinna på jobbet. Grevinnan De La Gardie är min ständige vapendragare på lååååånga lattepauser (har inte så mycket beläggning just nu).

/Annika

4:54 PM  
Blogger Petra said...

Titlar ar undervarderade! Wow, din nya kompis har definitivt ett fint namn (och titel)!

KRAM!

9:17 PM  

Post a Comment

<< Home