Saturday, August 13, 2005

I bokvag

Att pendla till och fran jobbet tar en dryg timma enkel vag inklusive ett byte (fran tag till buss). Men da borde man val papeka att det ingar en “sightseeing tour” i North Ryde-omradet. Det kan tyckas en lang resvag men jag hade en liknande resvag till o fran jobbet i Stockholm sa egentligen ar jag van. Till att borja med tyckte jag nog att det var en hemsk resvag, men nu har jag kommit in i pendlandet och ser alltid till att ha nagon slags litteratur tillhands. Under den senaste tiden har jag slukat ganska manga bocker till o fran jobbet: Maj-Gull Axelssons “Aprilhaxan”, Roald Dahls “Min farbror Oswald” och nu senast “Malarens Dottrar” av Anna-Karin Palm. Ingen av bockerna har varit speciellt namnvard sa nu langtar jag efter en riktig parla till bok som man kan forlora sig i. Som tur ar har jag fortfarande en hel dros olasta svenska bocker sa det kanns bra. Har aldrig riktigt tyckt om att lasa skonlitteratur pa engelska av nagon anledning, det kanns liksom mer som en plikt att lasa pa ett annat sprak. Allra helst laser jag ju svenska forfattare som har nagot vettigt att beratta, men aven har har jag mina favoriter som jag garna aterkommer till. Mike laser nu “Alice i Underlandet” och har tjatat om hur intressant och annorlunda den ar, far nog inse att jag snart kommer att ta itu med den inom kort aven om den ar pa engelska. Nar jag nu ar inne pa det amnet - Boktips emottages tacksamt!

1 Comments:

Blogger Annika said...

Har precis läst En nybbe och Pizza i Alfta. En ganska söt liten bok med mycket matlagning som gör att man blir väldigt sugen på det italienska köket.

5:30 PM  

Post a Comment

<< Home