Wednesday, February 01, 2006

Fingers crossed, allihopa!

De ringde ifran FBI och ville traffa mig for en intervju. En liten flicksnarta pa sisadar 20-nanting, som lat som hon hade en hel miljonvinst att meddela om. Jag brydde mig inte om att lagga speciellt mycket krut pa polite small talk, utan koncentrerade mig primart pa det hon faktiskt formedlade. Lyrisk la jag pa luren och kande en vag av gladje spridas i hela kroppen. Overflodsenergin resulterade i en motionsrunda dar jag flog fram pa samhallets betong likt Sebastian Coe. Fast med snygga traningsklader och designerdojor saklart. Jag var sa glad att det kandes som det dar pladdret om "ett litet steg for manniskan..." vara bara smapotatis i jamforelse.

Motet, som ar inbokat pa mandag nasta vecka, har nu framkallat alla mojliga former av fragestallningar. Jag undrar hur jag bast kan forbereda mig. Jag undrar ocksa vad de kommer att vilja veta for att det ska garantera en plats. Och sa undrar jag i mitt stilla sinne vad jag ska ha pa mig.

5 Comments:

Blogger Annika said...

Coolt!! Det kommer att gå jättebra! Glöm inte att visa din blogg om mode.

7:42 PM  
Blogger Petra said...

Hihi, visst ar det roligt! Fast jag ar ju inte dar an...

11:28 PM  
Blogger Annika said...

Nej, men alldeles snart kommer du att bli en Fashion business woman. Det klart att dom inte kan säga nej till tid. Du är ju en fashion galning :-)

1:10 AM  
Blogger Åsa said...

Ahhh va coolt! Klart tjejen kommer att fa jobbet, annars valjer dom ju helt fel!

Jag ar bara ett par timmar fran dig, namligen i Indonesien! Nasta gang far jag ta svangen forbi Aussie oxa!

11:44 PM  
Blogger Petra said...

Hej Asa, Tycker absolut att du ska komma och halsa pa. Vagorna i Australien ar mycket storre och battre att surfa pa:) Har last dina inlagg fran Bali, later helt underbart. Ska bli kul att se lite bilder darifran ocksa. Vi var pa Bali forra aret och bodde da pa Kuta Beach.

3:05 PM  

Post a Comment

<< Home