Monday, February 27, 2006

Port Stephens

Resan upp till Port Stephens fran Sydney tog langre an beraknat, ca 4 timmar. Trafiken ut fran Sydney var graslig. Val framme checkade vi in i stora rum med harlig havsutikt, sedan bjods det pa drinkparty och barkak till langt in pa smatimmarna. Medans Mike & co satt inne pa konferens under lordagen tillbringade jag formiddagen i spaanlaggningen med en Lime and Ginger Vichy Shower; ett fullstandigt lurendrejeri som i princip endast bidrog till en kontominskning pa $140. For att illustrera nagra exempel: Det var varken nagon Lime eller Ginger anvand i behandlingen. Den exfoliation man anvande sig av luktade inte ens Lime eller Ginger. Nar jag fragade "What's the 'Vichy part' of the Lime and Ginger Vichy shower?" - underforstatt att Vichyvatten ar nagot annorlunda an vanligt vatten - sa kunde man inte svara pa det heller. Jaja, whatever. Min vistelse pa spat bidrog atminstone till en hel del skrattsalvor nar jag berattade om det senare pa kvallen; det kanhanda att det var vart besoket anda nar jag tanker efter.

Resten av dagen bestod av en lang powerwalk pa stranden, sedan lunch med Kelly, Louise och Asa, och sa en middagslur innan kvallens middag drog igang. Bilderna nedan ar fran den ompratade 'valasafarin', en batutflykt som visade sig vara en delfinsafari. Lite lurade kande vi oss allt men det ar alltid kul att kliva ombord pa bat och bada - och delfiner kan man ju aldrig fa for mycket av. Nedan ser vi Mike och Myles som de landkrabbor de ar, medans jag och Michelle var forst pa plats i det bisarra natet som slapade efter baten. Vattnet var fullt med Blue Bottles, som tur var blev ingen stungen.

1 Comments:

Blogger Annika said...

Har inget mer hänt?? Nu var det ett bra tag sen du uppdaterade bloggen.
Hur går det i skolan, när kommer du att knuffa bort Sofie från rampljuset. Hennes program suger ju så du borde börja på TV med ditt eget isället :-)

11:33 PM  

Post a Comment

<< Home