Saturday, August 23, 2008

Mixing With The Peasants

Lite jetlaggad far man nog erkanna att man ar. Igar sangdags runt halv nio-snaret och nu sahar pa morgonkvisten har jag varit uppe med tuppen sedan halv sju. Men jag havdar fortfarande att morgonstund har guld i mun sa jetlag behover inte alltid ha en negativ klang. Sedan jag kom hem igen har dagarna mest bestatt av moten och en himla massa uppdateringar. Markligt att sa mycket (eller sa lite egentligen) kan handa pa 3 1/2 vecka. Jo, och sa har vi ju packat ocksa. Var avdelning flyttar ut till...tada... fororten(!). Buhu, BUHU med stora bokstaver t.o.m. Kanns verkligen inte kul. Igar runt lunch tog vi en pizzalunch pa kontoret, till det inmundigades vin i plastmuggar sittandes pa flyttkartonger. Eftersom datorerna forsvunnit sedan lange tillbaks var det inte mycket produktivt man kunde astadkomma. Gravolen fortsatte pa lokal till sent pa eftermiddagen. Sa som sagt, pa mandag far man helt enkelt bara gilla laget, hoppa pa taget och borja beblanda sig.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hm, låter lite jobbogt att resa på morgonen...är det långt du berhöver åka ? Hör är det en strålande höstdag idag.. hösten är ganska underbar den också.
Ha en fortsatt trevlig helg.
/ Åsa

3:13 AM  
Blogger Petra said...

Hej Asa, nej egentligen inte sa langt, det ar bara jag som ar tjurig:) Men om man ska byta bort en 15-minuters promenad mot en 25-minuters tagresa sa tar jag hellre promenaden. Ha en trevlig helg o skon host du med!

10:28 AM  

Post a Comment

<< Home