Saturday, December 06, 2008

Halvfart

Man blir en smula cynisk. Det leder upp till jul, det ar finanskris och det ar stranga bud om att alla konsulter pa jobbet ska 'rullas ut' snarast mojligt. Darfor rader det panik och ALLT ska goras, OMEDELBART. Change requests lamnas in left, right and center; det ska andras, man vill plotsligt ha en massa nya features, och sa ar det de obligatoriska felfixningarna som kanns bra mycket mer befogade an att eventuellt introducera nya fel. Kort och gott, allt ska handa innan jul, for nar julen kommer sa dor alla statliga vasen i nastan tva manaders tid. Australiens narmaste motsvarighet till "Sveriges industrisemester" kanns pa ett konstigt satt mer uppiskat och somnigt an juli-augusti pa hemmaplan. Imorgon, sondag, maste jag in pa jobbet en svang och testa. Forhoppningsvis ar det avklarat pa ganska kort tid, men speciellt exalterad ar jag inte over att tillbringa sondagen med ett gang SAP-supporters nar man skulle kunna ligga skymd under en god bok pa en solig playa. Bloggandet far ga pa halvfart alltsa. I fredags lyckades jag dock nypa mig i kinderna, slanga pa ett lager lipgloss och klamra mig ivag till Beauchamp Hotel for att mota upp dessa lovely ladies.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Fröken L said...

Vilka söta damer! Hoppas ni ahde det trevligt och att du hinner en sväng till stranden.

Kram Dila

8:58 PM  
Blogger Petra said...

Hej tjejen - vad gullig du ar! Tack! Det var sa mysigt att snattra tjejsnack en stund! Och sondagen gick bra den med:) KRAM!

7:13 PM  

Post a Comment

<< Home