Tuesday, May 12, 2009

Sen Visdom

Sahar pa tisdagseftermiddagen i Sydney bryter vi ny mark och provar pa folktandvarden Down Under. Summa summarum: det var en fin mottagning med ett snyggt, polerat glasbord i vantrummet. Pa bordet lag prydligt staplade hogar av icke sonderbladdrade, helt nyutkomna upplagor av Vogue och Harper's Bazaar. Mottagningsskoterskan hade rott vackert lappstift och bar en svag parfym. Tandlakare Hoeffboerg tittade i min mun, han var sydafrikan. Tillbakalutad i tandlakarstolen kunde jag titta pa Mtv fran en tv i taket. Jag tankte att det har blir dyrt, fast det blev det inte. Cirka 200 kronor for en snabbtitt och 400 for rontgen. Men sa ska jag ju dit igen sa klart. Visdomstanden behover inte dras. Den ar sa sent pakommen och vaxer i sa bra vinkel att den inte kommer att gora nagon skada. Ja, man far val tro pa vad tandis sager. Fast ont gor det anda. Pa det stora hela kandes det som ett ok tandlakarbesok.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Allting känns lite glamorösare down under. Bio med mysiga stolar, tandläkare med TV och glassiga tidningar. Själv var jag hos läkaren i måndags och bet var plastade golv i blått med grå/vita väggar, en sur läkare som utan att ta ett enda prov konstaterade streptokocker, sa att jag luktade illa ur munnen och skrev ut peniccillin (efter att ha gett mig föreläsningen om hur farligt det är att ta för micket penicillin, MAN KAN BLI IMMUN!!!!!). 4 dagar senare är halsen fortfarande helt köttig och jag lever på små små klunkar vatten och liiiiite naturell youhurt. (Har gått ned 2,5 kg, hoppas att det i alla fall håller i sig)

Kram
Annika

6:23 PM  
Blogger Petra said...

Oh nej, det vet jag inte om jag kan halla med om! Det mesta ar ganska sunkigt har faktiskt (fast det skriver jag inte sa mycket om heller:)). Fast vissa saker funkar valdigt bra och da blir man glad. Men i ovrigt sa tycker jag att Sverige rockar pa det mesta!

6:54 PM  
Blogger Petra said...

Darling, fy vad trakigt med streptokocker. Jag vill bara att du ska bli frisk!!! Krya pa dig massor!

KRAM!!!

6:56 PM  

Post a Comment

<< Home