Monday, May 03, 2010

Ole-Dole-Doff

Skokop skriver jag aterigen om pa min fitnessblogg. Adidasskorna har fatt ga pa sopen och efter de nya som jag kopte forra veckan (som jag gillade jattemycket) tankte jag att det vara lika bra att skaffa nagra till. Helgen har saledes kantats av lite skoshopping igen och sa har jag saklart sprungit in de nya skorna. Enda problemet nu ar att det ar jattesvart att valja vilka jag ska springa i. Ett problem som ar ganska skont att ha anda:) Man far helt enkelt kora ole-dole-doff nar man bara star och velar.

Annars har vi varit och halsat pa vara vanner R & J som kommit ater fran en Englandsvistelse i 7 manader - det blev traditionell australiensisk barbeque. Inte sa mycket vila under helgen, hoppas pa en jattelugn helg nasta vecka. I kvall ska vi bara ta det lugnt och ata god mat; broccoligratang och kokt potatis.

Ett par av de nya skorna - Brooks Glycerin
Brooks shoes 004

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Fröken L said...

Jag har inte sprungit på många år. Latmasken har fått styra. En gång i tiden hade jag jätte bra kondition när jag spelade handboll och tränade flera dagar i veckan. Nu är jag jätte sugen på att börja springa igen men inser att det måste få ta sin lilla tid. Som nybliven mamma är konditionen och orken sämre än någonsin. Men nu har jag i alla fall börjat promenera långa promenader med lilla Hilmer i barnvagnen och så småningom kommer jag att kunna ta de där första löpstegen igen...

Kram Dila

12:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du de där var inte så pjåkiga. Har också inhandlat nya skor Nike
AIR CESARO + Inspiration får jag från dig! Kramar mamma

2:20 AM  
Blogger Petra said...

Dila - ja, det svaraste ar nog att satta igang. Det ar nog hela grejen. Men har man ett mal som t.e.x. ett lopp eller an vadslagning eller nagot sa hjalper det valdigt mycket. Sedan maste man ju tycka att det ar kul ocksa, att man far ut nagot av det och att det inte bara kanns som ett "jobbigt maste". Nar jag forst borjade springa tyckte jag nastan bara att det var jobbigt och gillade det inte alls. Pulsen var alldeles for hog och det kandes som jag nastan skulle do!! (fast jag gillade kanslan efterat och det var val det som gjorde att jag fortsatte). Nar man val har jobbat upp lite kondition sa kanns det harligt att kanna att det gar sa forvanansvart latt, sedan kommer man snart in i alla de andra "bi-effekterna" som att man kanner sig piggare, gladare, smidigare i kroppen osv. Gillar man dessutom att halla koll pa sin traning och utveckling sa kan man ju skaffa sig pulsklocka, fora traningsdagbok osv. Men mitt basta tips ar anda att gora det som formodligen kommer att fa dig att VILJA trana - tycker man att det ar kul att kopa nya skor (som jag, hehehe), sa gor det! Eller peppar det dig att kora AC/DC pa repeat under traningsrunda sa kor pa det. Det basta av allt ar att det ar sa kravlost och att man kan gora det nar som helst. Hoppas du kommer igang snart!! KRAM och lycka till

Mamma - googlade dina Nike Air Cesaro - de ser ut att vara riktigt fina!! Hoppas du far manga fina traningspass i dem. Puss o Kram!!

4:08 PM  

Post a Comment

<< Home