Friday, June 06, 2008

Från Orangutanger Till Drottningens Bemärkelsedag(ar)

Helg - harligt. Kanns som jag haft en valdigt produktiv vecka. M fick lana hyrbil haromdagen, var ner och 'gastspelade' i ett mysko stalle som heter Wollongong. Nar han kom hem utnyttjade vi biltillfallet och akte och storhandlade. Verkligen storhandlade. Man blir glad av ett fullt skafferi. Annars ar mathandlande mest en evig plaga; har man inget annat fordon an en mc blir det liksom mest dagshandel som galler, eller att man gar som en langarmad orangutang slapandes pa en massa trotta matkassar. Nu slipper vi handla pa ett bra tag iaf och det kanns skont.

Pa fitnessfronten gar det riktigt bra fast imorse kunde jag nastan inte kliva upp. Misstanker att jag tog ut mig en aning iforrgar, korde pa ett stenhart benpass och det far jag nog ata upp under resten av helgen. No pain, no gain helt enkelt. Jo, apropa helg - nu ar det ju langhelg igen. Helt enkelt av den eminenta anledningen att det var drottningens fodelsedag 26 April. Sa da bestammer man helt enkelt att det ska firas i Australien.....ca en och en halv manad senare. Inte i alla stater dock; i Western Australia (WA) vill man skjuta pa hela spektaklet och har da valt att lagga fodelsedagsfirandet nagon gang i September. Klockrent. Hursomhelst, imorgon kommer vi att ha jattekul med vanner pa middag hemma hos oss. En snabb googling sager ocksa att det formodligen blir en promenad ner till Darling Harbour nagon gang under helgen. Det ar tydligen en jazzfestival pa gang. Men nu over till ett glas bubbel. Grattis Bettan!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home