Saturday, June 21, 2008

Let the Games Begin

Jakten pa Klanningen har borjat. Aven om det ar ganska langt kvar till brollopet (februari) sa kan man kanna sig lite smastressig. Vi har helt enkelt alldeles for mycket annat som ska hinnas med forst. Dels ar det S &J’s brollop i september dar jag ska vara tarna. Ja, inte bara tarna utan Maid of honour dessutom... herregud, hur ska det nu ga? Som MOH har man en massa forpliktelser, tex att fixa mohippa, vara med och bestamma klanning, blommor och annat (som visserligen ar gjort), samt vara oumbarligt moraliskt stod under sjalva dagen. S skamtade och sa att om hon svimmar sa maste jag ta emot henne. Men chansen ar nog storre att det ar jag som dackar. Innan deras brollop ar det ju Sverige som galler, och sa finns det lite annat smatt o gott som ska fixas innan. Folk fragar hur/nar ska vi ha brollopet, hur manga ska komma, vad star pa menyn, etc. Jag har ingen aning i dagslaget, annat an att det blir i Sydney i februari. Kanner bara att klanningen maste fixas forst, sedan kan jag borja koncentrera mig pa sjalva firandet och findetaljerna. Sa sagt o gjort, klanning i fokus. Idag tog jag en skon promenad i vintersolen till Paddington. Gick in pa ett antal butiker, bla Lisa Ho dar de saljer brudklanningar Ready To Wear, som det kallas. 5 olika modeller fick folja med in i provrummet, det var bade hellanga med slap och precis nedanfor-knat-langder. Fargerna var bade naturvita till mer gra-aggskal, det var en latte-fargad som var jattefin. Nar man precis star i startgroparna sa upptacker man alla dessa modeller, tyger och accessoarer. Det galler bara att bestamma sig for en design man gillar. Det var speciellt tva klanningar som etsade sig fast i minnet idag; en fantastiskt elegent sak som var hel-lang, rak, lite grekisk gudinne-design i siden/silke med knyt i midjan. En knakort krispigt vit klanning i taffeta-tyg, snav over livet och sedan enormt bubblig fran midjan och nerat. Ett svart band knots i midjan. Den sistnamnda klanningen kandes lite mer ’jag’ fast den var inte alls sa traditionell som den forsta blasan. Prismassigt lag de pa en rimlig niva, nasta vecka har jag tva prov-bokningar dar jag misstanker att det blir svimkansla bara man kollar prislappen. Det ar bla Johanna Johnson (ja, man kan ju fa prova o dromma iallafall) samt Nelder Jones.




Kommer påven på bröllopet tro?

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home