Tuesday, June 17, 2008

Sex And The City

Nya jobbet ar dunderkul, lar mig massor hela tiden, inte bara om workflow utan ocksa om mitt gamla jobb, pa ett markligt satt. Allt hor ju ihop i SAP - om det ar nagon som laser och kanner igen sig pa den fronten. Ikvall kanner jag mig helt slut, har tranat efter jobbet sa nu blir det en intetsagande chick flick for resten av kvallen, Notebook heter den visst. Men imorgon, antligen - filmen som alla talar om - SATC. Vi har bokat biljetter, ar 8 tjejer som ska se filmen, sedan mat och cocktails efterat. Ska bli jattekul. Filmen har ju fatt bade bu och ba, men mest trevliga kommentarer som inspirerar sa klart, tex "hur mysig som helst", "jag ser den igen" osv. Suzy Menkez kollega pa International Herald Tribune har som vanligt en lang, intressant och (formodligen) traffsaker analys om de fyra tjejernas comeback. Den far mig att vilja skriva en egen recension. Men om jag ar sahar trott imorgon sa vete tusan. Aterstar gor nu den obligatoriska fragan - vad man ska ha pa sig egentligen?

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

SAP TRÄSKET.
jag har just suttit och stängt löner i sap, hur kan någon mänsklig varelse överhuvudtaget hitta på ett sådant system ? Det är absolut ett av de krångligaste system som jag har jobbat i.
Går det annars bra med bröllops planerna ? Kommer ni att gifta er i australien eller ?
Ha en riktigt trevlig kväll på bion
// Åsa

12:55 AM  
Blogger Petra said...

Det ar tysk kontroll - pa gott o ont!:)

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home