Friday, June 06, 2008

Torsdagar: Det Nya Svarta

Ah vad jag alskar torsdagar. Har inlett en rutin, nastan en torsdagsceremoni, som gar ut pa foljande: Out of office-assistenten aktiveras runt 4-snaret, sedan smiter jag snabbt ut innan jag hinner bli stoppad av nagon vilsen sjal som rakat trycka pa fel knapp i SAP-trasket. Ut snabbt som tusan, sedan en snabb prommis destination QVB dar det blir ett forsta stopp och oppningsfika (garna cappucino och ett bakverk). Sedan stryker jag omkring i kvarteren QVB-Pitt Street-DJ och Myers. Ibland en snabb avverkning pa trashiga Supre men jag blir mer och mer allergisk mot det stallet. Hursomhelst avslutas det alltid med ett firarglas pa en bar, igar motte jag upp blivande maken pa The Glass Bar i anslutning till Hilton Hotel. Forrutom glasbaren blev det ocksa finfin shopping; gympadojjor, ett par Asics som ska invigas imorgon bitti och sa ett par svarta lacklader ballerinas fran Salvatore Ferragamo (har ett par beige ocksa men tvingades att kopa dessa da jag fick en megarabatt). Ja, det var val alles pa torsdagsfronten. Och det ar sa sant som de sager, Thursdays is the new black. Sa de sa. Men NU ar det faktiskt helg sager M.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gud vad lyxigt. Vilken härlig rutin :). Fina skor också.

6:50 PM  
Blogger Petra said...

Haha, ja, vardagslyx ar det basta!

10:35 PM  

Post a Comment

<< Home