Tuesday, August 26, 2008

Kitschig Tischa

Hajk, eller Blue Peter som den brittiska mostvarigheten heter, kanske skulle konsultera mig nar det kommer till textiler och vad man kan gora for att piffa up nagot nytt. Denna t-shirts tryck har jag fixat till ikvall namligen. Trycket gjorde jag med hjalp av SnagIt, en lite snallare variant av Photoshop. Sedan tog jag den digitala slutversionen till Officeworks dar man forde over bilden pa ett transferpapper. Transferpappret lades sedan pa tshirten, trycket nedat och spegelvant och sa ett slags glansigt smorpapper ovanpa. Fram med strykjarnet pa hogsta volym och sa - et voila - klart pa fem roda! (pa bilden ser trycket bara ut som papper, i sjalva verket ar det mycket glansigare o mer som ett riktigt tryck 'irl'). Tischan ar alltsa till bruden pa den omtalade mohippan pa lordag, darav det smafjantiga "Available" vs "Taken" budskapet. Givetvis toppat med "For Your Eyes Only" i hornet!

Det var alltsa den enkla grejen. Nu over till de ovriga 16 t-shirtarna som bara ligger och vantar pa att fa sig en omgang med strykjarnet.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej tjejen! Imponerad av dina t-shirts! Slöjdfröken skulle vända sig igraven om hon såg vad det blivit av dig....hehe,det trodde hon nog inte! jag sitter här och tänker på hur kul det var att träffas i somras och planerar för fullt för det stora bankrånet....Kram!/Anneli

11:42 PM  
Blogger Petra said...

Amen hello sjalv tjejen! Ja, har far faktiskt syslojdsfroken en knapp pa nasan. Det ska hon allt ha den gamla stofilen som aldrig tyckte om mig:) Visst var det harligt att ses! Fast dagen efter var praglad av betongkepsen vill jag minnas. Hur vill du skota bankranet? Vill du ha hjalp med ratt stiching pa nylonstrumpan som ska tras over huvudet? Eller kanske vi ska kolla pa en cool clutch-vaska nar du kliver in pa banken (revolvern kanske kan forvaras dar)? :)) Meddela garna! Kramelikram!!

10:38 PM  

Post a Comment

<< Home