Wednesday, October 29, 2008

Fokus På: Vitaminkickar

Snart my usual self igen hoppas jag. Sakta men sakert borjar febern slappa; de bisarra fross- och svettattackerna ar inte fullt sa intensiva langre, ogonen inte lika stirriga och glasartade, och huden och musklerna inte lika omma langre. Pa en roligare, och inte fullt sa sjukdomsrelaterad front, kan jag upplysa om att mangosmoothies is the shit. Ljuvlig smak och fungerar utmarkt som kickstartande medicin. Det har hamnade i min smoothie idag -

- En halv mango
- 4 dl organisk rabarberyoughurt
- En skvatt mjolk
- En matsked farskpressad apple och guavajuice
- En liten nave valnotter

Fast mangon kan ju bytas ut till vilken frukt eller vilka bar som helst. Den viktigaste ingrediensen har tror jag ar den organiska youghurten som liksom satter ribban och sticker ut med den syrliga smaken, levande biokulturen, biodynamiska produceringen och annat halsosvammel man kan lasa pa etiketten. Hade jag varit 10 hade jag helt klart dissat den men sahar vid skona 30+ ar det en delikatess.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej min älskling! Stackars dig som är dålig.Detverkar vara en dunderkur du provat,det måste jag prova.Du får krya på dig och vila ordentligt.Kramar från mamma

10:43 PM  
Blogger Petra said...

Ja, huvudet och nacken varker, inget kul...:( Men nu ska jag vila. Kram mamma!

1:03 PM  

Post a Comment

<< Home