Monday, December 29, 2008

Kickstart

Skont, da har jag kickat i gang den har veckan med en riktigt lang loprunda. Sitter har nyduschad med droppande har, hungrig som en gris och ska precis hugga in pa frukosten. Det gar ju faktiskt som pa rals det har med workout, bara man kommer i gang och ser till att det blir en viktig del av vardagen, en rutin i ens liv. Latt som en platt. Piece of cake. Hall tummarna for att varje morgonstund kommer att se ut sahar framover.














Asics Gel Kayano som numera anvands religiost varje dag

Labels: ,

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

...Hhmm... man ser ut att kunna springa fort med dom där på REAN =)

Nyår firas hos Gideå-Sällströms (igen)
Ha ett Gott slut och ett riktigt Gott nytt år!

2:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Träning är livet! Utan min träning har jag fortfarande varit kvar i ett 24-timmars värkhelvete dygnet runt. Det renar både kropp och tanke. Glöm bara inte att äta ordenligt, annars bryter du bara ned din kropp. Proteiner och fettsyror, samt antioxidanter och en del kolhydrater är ett måste. Eftersom man förbränner mer näringsämnen när man tränar. Annars bryter du bara ned dina muskler, åldras i förtid och får värk. Och man slutar som madonna benig senig och "impotent". Magnesium och fiskolja är superbra speciellt när man stressar för mycket. Bygg muskler, "deffa" sedan, annars mår man inte bra. Oj, vilken "moralpredikan" det blev...
Föresten Älgdrinkar...Nej jag menar algdrinkar, med juice, alger, färsk ingefära; renar kroppen från slaggprodukter och är anti-inflammatoriskt och är dessutom supergott. Speciellt i ett glas med hög fot och ett jacussi-bad med med havssalt, eller ännu hellre himalaysalt eller ett bad med Älger.
Bli inte förfärad över viktuppgång, jag har gått upp 10 kilo sedan jag började träna och mår bättre än någonsin tidigare. Desutom kan jag känna att jag är min kropp, vilket gör e`n lite mer human emot kroppsbehovenà och mera "levande".
Kroppens egna morfin; endorfiner och oxitosiner, frigörs under hård träning. Det är det som ger den underbara känslan av väbefinnande. Förmodligen vet du allt det här, men jag kan inte låta bli att skriva om det eftersom min träning ocy VILA har gett mig livet tillbaka.

Föresten jag har spanat in en supersnygg sko, som jag ska försöka smygfotografera och skicka till dej. Perfekt för den "lilla svarta".

...Hur går det med bröllops nerverna...
Brukar vara svettigt i sluttampen men kom ihåg att en ring är bara ett stycke av metall. Det är det ni har byggt upp sedan tidigare som räknas. Nu kommer farmor och säger "Bättre fri än annans träl, med frihet följer ära. Men hon tillägger att varje blomma har sin färg och det är det som ger livet sin tjusning. Att man därimellan olikheterna kan mötas och berika varandras liv med fler nyanser än man någonsin kunnat drömma om, om man bara är redo att ta emot det.

Jätte kramar !!

från kusin Maria

5:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Till Karin
Gott nytt år!!

Jag har en hög av bloggar som jag inte hinner med.

Men om du vill kan du kika in på
http://myys.travelblogg.s...
http://www.myy2000.blogg....
eller http://www.poeter.se/myyspoesi

Ha det så gott!!
Maria

6:30 AM  
Blogger Fröken L said...

jag håller med dig om att rutiner förenklar tränandet. Jag måste villigt erkänna att jag inte är eller har varit så duktig på träningsområdet de senaste åren. Förhoppningsvis kommer det att bli ändring på det 2009. Jag kommer troligen att köra igång med pilates i slutet av januari. Jag tycker att du är duktig!!! Keep going...

Kram Dila

8:59 AM  
Blogger Petra said...

Karin - Gott Nytt Ar sjalv! Vad mysigt det later med nyarsfirande i Gidea! Halsa alla kusinerna (och alla andra ocksa) sa gott!

Jattekram fran oss i Sydney

PS. Ja - man kan springa snabbt och armbaga sig fram ganska bra med de har traninsgdojorna!:)

11:30 AM  
Blogger Petra said...

Kusin Maria - tack for peppningen och traningsraden! De behovs! Haller med dig ocksa att det ar skont att trana, man far verkligen det har valmaendet, en sundhetskick av det. Harligt!

Och angaende brollpsnerverna - ja det ar val upp o ner. Ena dagen - asch, det ar ju bara en festlig tillstallning med lite vanner... Andra dagen hyperventilation och mardrommar... Later normalt?

Stor kram och Gott Nytt Ar! Firas det aven for er i Gidea tro?

12:01 PM  
Blogger Petra said...

Dila - tack for pepptalket, det behovs! Ja, jag tror att traningsrutinen maste bakas in i resten av ens liv. Men det ar just det som ar grejen ocksa...:) Men jag forsoker iallafall. KRAM!

12:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, vi är inte bjudna. Så vi firar det nya året i stillhet, på tu man hand. Lite skönt att ta igen sig också, efter allt pluggande och alla hulliganer som har varit hemma under julhelgen.

Ha ett riktigt gott nytt år!!

/Maria

6:46 AM  

Post a Comment

<< Home