Friday, December 26, 2008

Sale! Rebate! Realizatione!

Som sig bor gick den obligatoriska julrean av stapeln idag, pa annandagen. Givetvis klamrade jag mig upp tidigt i ottan medans M fortfarande lag och drog djupa stockar. Det var sa skont med en promenad in till stan medans det forfarande var ganska svalt. Till att borja med var det en ganska dampad stamning i stan anda tills.... tada... jag stegade in pa QVB som var fylld till bristninggransen. Men som vanligt i Sydney nar man raknar med stora folkhopar och exalterade manniskor var det valdigt valordnat med arrangerade koer, sakerhetsvakter och kravaller (!) utanfor nagra av butikerna. Sjalv hamnade jag i nagra av "kravellkoerna" (har till vanster) och armbagade mig till ett par riktigt fina ballerinaskor, en sot plisserad naturvit topp och ett par marinbla sportiga bomullshorts - till vrakpris, yay! Summa summarum av en lyckad boxing day: en skon promenad, nagra snabba kop, tiotusentals japaner langs lyxgatan Castlereagh Street och ett valbehovligt dopp i poolen senare pa eftermiddagen. Har finns mer foton av den galna dagen om nagon vill kika.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej du, att du inte ringde kunde jag följa med på shopping.Jättefina foton kul med alla fina byggnader och speciellt QVB. Kram mamma

2:50 AM  
Blogger Petra said...

Hej mamma, ja visst hade det varit toppen om du hade kunnat dyka upp pa shoppingen! Men snart far vi ju ses och da far vi ta igen den (och flera andra) missade shoppingrundor!! Kram

11:56 PM  

Post a Comment

<< Home