Friday, December 19, 2008

Hästryggar och Benont

Aouch; rumpan, benen, till o med armarna gor ont. Jag tar tillbaks mina tankar om att hastridning ska vara sa lattsamt och relaxande, men far val skylla pa att det var flera decennium sedan jag senast satt pa en hastrygg. Denna soliga eftermiddag har spenderats i Centennial Park med australienstoet Decs, en 23 ar gammal underbart fin showhast (dock pensionerad sadan) i nastan overklig gra-vit-svart-spracklig tackning. Trots omsomt smackande, omsomt prrroo-ande, lattande pa tyglarna, och mjuka halsparkar fran min sida gick ridturen i sloooow moooo-tioooon (hastspraket ar uppenbart inte min starka sida). Formodligen kande den lilla kloka pallen att det hon hade pa ryggen var det bast att ignorera - och kanske lika bra det! Som ni hor, en fantastiskt rolig dag men jag jag kanner mig inte riktigt redo att "casta" infor nasta spaghettivastern annu. Mer bilder finns har om nagon vill kika.

Horse.1jpg

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det där såg riktigt proffsigt ut!
Visst är det kul att rida. Kram mamma

5:49 AM  
Blogger Petra said...

Haha, du ar sa gullig mamma! Ja, om man bortser fran att hjalmen var alldeles for liten och skavde mot pannan, och skorna var stora och glappade sa far man val saga att det gick hyfsat anda:) Men som sagt, allt var hastens fortjanst! KRAM!!

7:04 PM  

Post a Comment

<< Home