Tuesday, December 09, 2008

Christmas 2008 Står För Dörren

Inte sallan forundras man over folks gastvanlighet i det har landet. Idag fick vi en inbjudan att fira jul - juldagen saklart - med en vara kompisars foraldrar har i Sydney. Med tanke pa att vi bara traffat foraldrarna 4 ganger kanns det valdigt personligt att fa en sadan inbjudan till deras hem. Jag blev sa rord att jag tackade ja genast, och kunde inte halla mig ifran att overrosa mamman med kommentarar om hur trevligt det kulle bli, och hur mycket vi sag fram emot det. December ar ju en tid da jag saknar min familj extra mycket, kanske just darfor kandes det sa speciellt att bli inbjuden, att fira jul med vara vanner och deras familjer. Sa som sagt, julen kommer darmed att ga av stapeln i fororten Mossman, och kanner jag den inhemska seden ratt kommer det bli ett vansinnigt overflod av olika typer av fisk och skaldjur, not och flaskkott, fagel, nagra fina kangurubitar och massvis med god dryck. Sjalvklart blir det omojligt att sla forra arets jul med nedan celebra besok (bland annat), men arets julfirande kan nog bli ganska mysigt trots allt.





















Bild: Coola svenskar (december 2007) framfor vinrankorna i Hunter Valley, NSW, Australia

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej min älskling!
Har precis läst detta och blev så rörd över hur fantastiskt fina vänner och familj du /ni måste ha.Ta vara på detta och njut vännen.
Den härliga bilden ute vid Hunter Valley kommer alltid att finnas i våra hjärtan,en minnesvärd dag.Mike gjorde ett bra jobb som fixade detta.Kramar till er båda /Mamma

10:09 PM  
Blogger Petra said...

Hej mamma, ja visst ar det vardefullt med goda vanner (det har ju du lart mig)! Och visst ar bilden fin! Sa klar och sa gron och ni ar sa snygga!

12:57 AM  

Post a Comment

<< Home