Monday, October 19, 2009

Back in Business

Inledde forsta jobbdagen fran semestern med frukost framfor inboxen: stor cappucino och croissant (tog ett tag att kolla igenom en fyra veckor smockad inbox). Annars har det varit full fart hela dagen med uppdateringar och moten, och valdigt mycket babbel om min semester och hur det egentligen var i exotiska Sverige. Folk har en bild om Sverige som ett jattespannande land och vill garna veta hur jag haft det och hur man lever i Sverige (synd att jag inte hade mer att beratta om den dar bjornhistorien. Och palten var det manga som ville ha receptet pa!:)).

Men det ar konstigt att inget egentligen har hant fastan man tycker att 4 veckor ar ganska lang tid... Det ar samma gamla problem, samma kommunikation som gar rundgang till samma gamla manniskor. Och samma gamla manniskor staller samma gamla konstiga fragor. Saledes - mitt jobb ar fortfarande kvar i samma gamla shape och det ser inte ut som jag kommer att bli arbetslos pa valdigt valdigt lange:) Och det ar ju tur det!

Labels:

2 Comments:

Anonymous Fröken Isakson said...

Härligt med semester men ändå skönt att vara hemma antar jag. Vad mysigt med frukost framför datorn. Hoppas ni hade det mysigt i sverige. Kram Linda

10:07 PM  
Blogger Petra said...

Linda - ja, eller hur, mysigt! Det var som vanligt fantastiskt att vara hemma!

KRAM!

8:30 PM  

Post a Comment

<< Home