Tuesday, March 09, 2010

På kurs med Kurt

Var internetanslutning kranglar och nu har det helt och hallet gatt och dott. Man kanner sig isolerad fran omvarlden nar man inte kan kommunicera via mail, blogg, Facebook eller vad det nu ar for medium man valjer att anvanda (det har inlagget skrivs lite hastigt pa lunchen). Saledes utgar min planerade rapport fran brollopet i helgen. Jag far helt enkelt aterkomma till det nar allt fixat sig.

Den har veckan aker jag till Melbourne som ligger en och en halv timme med flyg soder om Sydney. Det ar alltsa jobbet som skickar ivag mig pa en kurs som jag velat ga ratt lange, mycket uppskattat! Hoppas bara att kursen blir sa bra som man hoppas pa. Eftersom SAP - mitt jobb alltsa - ar uppbyggt pa en massa olika certifikat som visar olika kunskaps- och specialomraden ar det viktigt att hela tiden ga sana har kurser for att hoja ribban pa sin egen marknadsforing. Dessutom ar det ju enormt roligt att kanna att man kan bredda sig och hela tiden lara sig nya saker. I april kommer ytterligare en kurs att hallas, ar aven fylld av forvantan infor det har. Att jobbet uppmanar en till sana har utbildningar ar givetvis en bonus som vager mer an lonerforhojning egentligen; jag bli betald under utbildningen och jag betalar sjalv inte ett korvore for kursen - helt klart en morot! I vanliga fall hade jag nog aldrig bokat dessa kurser ur egen ficka.

Projektet for mitt nya jobb stalldes in helt och hallet i sista minuten. Egentligen ar det inte sa konstigt med tanke pa den utdragna rekryteringsprocessen de hade och allt annat markligt som hande under tiden. Som tur var har jag ju fortfarande mitt nuvarande jobb som jag nu hoppas kommer att bli lite mer utvecklande an vid nagra av de tidigare inlaggen. Och jag kommer att kunna aka till Tokyo vilket jag inte hade kunnat om det nya jobbet hade blivit av.

Forrutom kursen i Melbourne hoppas jag pa nagra loprundor i Botanical Gardens och runt Alfred Park lake som ligger i narheten av hotellet dar jag ska bo. Aterkommer alltsa fran St Kilda Road och bland Melbournes stadsmyller imorgon!

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Var in och kollade på hotellet ser riktidt fint ut. HA DET KRAM MAMMA

5:07 AM  
Blogger Petra said...

Tack mamma! Hoppas ni har det bra! Puss o kram

7:39 PM  

Post a Comment

<< Home