Sunday, April 23, 2006

"You are what you is" +

Aterigen en fullspackad helg tillanda... Det jag gor just nu ar varldens roligaste grej. Hela forra veckans praktik var jatteintressant med kanonbra kontakter och roliga upplevelser pa IMG Fashion. IMG Fashion - tillsammans med Spin Communications - ar organisatorerna av Sydney’s modevecka och med ett sate i moderiktiga Darlinghurst har det kants jattehippt att ga till ‘jobbet’ varje dag. Darlinghurst ar ett omrade som jag inte haft sa mycket tid att utforska annu, men det verkar vara ett typiskt kreativbranchomrade dar manga PR-foretag, event management-firmor och konstgallerier finns samlade. Att jag sedan fatt vara ‘springpojke’ hela veckan ar tyvarr nagot jag far acceptera for att komma in. Mentalt och karriarmassigt kanns det som jag far skruva tillbaks tiden 10 ar. Dag ett tillbringades i ett postrum tillsammans med 350 utskick av inbjudningar (en inbjudan var till mig sjalv lustigt nog). Resten av dagarna har bestatt av att ta hand om annu fler inbjudningar, skapa valkomstpasar, springa arenden, etc. etc. Visst kanns det befangt att stalla sig och posta kuvert nar man har haft nagot mer ansvarsfyllda uppgifter de senaste 10 aren [...], a andra sedan far jag hela tiden sa manga bra kontakter att det kanns vart att gora hela den har grejen. Bisarrt. I morgon kor en av huvudsponsorerna - MAC makeup - sin launchfest med dunder och brak i China Town. Jag kommer att vara pa plats och agera hjalpreda, hoppas det blir en kul kvall. Pa tisdag ar ju helgdag har, ANZAC day, link for er som kanner for att lasa pa vad detta innebar. Liksom manga andra landers helgdagar ar denna inrutad av alkoholkonsumtion och kanner jag var bekantskapskrets ratt blir det nog en trevlig olrunda i The Rocks. Sa pa onsdag, antligen, borjar modeveckan. Har an sa lange 15 inbjudningar men kommer formodligan inte att kunna ga pa alla dessa, jag maste ju hinna skriva samt publicera alla recensionerna ocksa. Far helt enkelt se hur jag fixar det hela. Ja, som vanligt har man inte ett enda jakla passande plagg att ha pa sig, sa allt ar precis som det bor vara...


Update: Mike har precis fatt for sig att kora en hel afton med galna Frank Zappa-medleyn. Det som kunde ha slutat vid "Bobby Brown" ar nu uppe vid "You are what you is".

2 Comments:

Blogger Annika said...

Låter ju jättekul att du får vara mitt i modeveckan! Du ska se att du snart kommer tat få mer ansvarstyngda uppgifter och har en egen assistent som postar dina inbjudningar :-)

5:51 PM  
Blogger Petra said...

Hmm..hoppas det sker snart. Jag trodde att jag hade passerat 'hjalpreda-tiden'.

9:55 PM  

Post a Comment

<< Home