Monday, December 18, 2006

Hur det kan gå på en husvärmarfest

Svisch sa det sa var helgen over. Ja, det blir ofta sa nar man har for mycket att gora. Pa lordagen tog jag en rejal sovmorgon. Gick forbi Kirribillimarknad dar jag kopte nagra paket av den goda fudgen som jag aldrig kan lata bli att fingra pa. Den och sa tre olika sorters ost, inhandlade pa David Jones delikatess, blev nagra av presenterna jag tog med mig till inflyttningsfesten i Balmain senare pa kvallen. S & H tycker ju om att halla kalas och hade verkligen lagt ned stor moda pa inredning, mat och dryck. Hela huset gick i kitchtema med ljuslyktor, flortunna julgirlanger fran vaggarna och en blinkande julgransbelysning som, over den tre meter langa vardagsrumsvaggen, levererade orden “Merry Christmas” i jordens alla farger. Kunde knappast bli battre. Det blev en jatterolig fest med dans och stoj, och dessutom nagra otama gate crachers som rumlade in fran gatan och trissade upp feststamningen ytterligare. Helt galet, jag trodde att den typen av fester inte var mojlig vid 33 ars alder. Vardparet maste ocksa ha lagt ned en smarre formogenhet pa all mat och dryck for alla 35 inbjudna som partade till langt inpa smatimmarna. Sjalv kom jag hem vid 2-snaret och kom pa mig sjalv med den typen av traningsvark man far i kaken nar man skrattat alldeles for mycket. Jag var alldeles uttomd pa allt vindrickande, dansande och minglande men det var helt klart den roligaste festen pa lange.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Petra! Det låter som ett urkul kalas du var på.Vilket hus dom hade som du hälsade på , men det lät väldigt exlusivt.Hoppas att tiden går fort nu tills Mike kommer igen, och ni får fira jul . Kram mamma

1:43 AM  
Blogger Petra said...

Hej mamma, ja det ar kul att ga pa lyckade kalas och det har var verkligen ett sant. Och jag tjatar val om det jamt men det kanns verkligen konstigt med allt julpynt i denna varme.

2:04 AM  

Post a Comment

<< Home