Saturday, December 16, 2006

'Tis the season to be festive

For min del har jag en ratt sa uppbokad tid framfor mig; ikvall blir det inflyttningsfest hos Shelley och Tristan i charmiga hooden Balmain. Balmain kanns lite grann som Londons Richmond fast i hogtryck. Det ar ett pittoreskt bostadsomrade med en massa trevliga gamla pubar och inhemska restauranger. Skulle verkligen kunna tanka mig att bo dar faktiskt. Shelley och Tristan hus ligger tydligen inte langt fran huvudgatan Darling Street. Pa menyn star grillat med bland annat lammkotletter, kyckling och annat snarr. Jag haller tummarna for att Tristan kommer att gora sin kanda citroncouscoussallad som ska vara allmant gudomlig.

Pa sondag ar det dags for jullunch med jobbet. Var chef, en liten indisk dam, har bjudit oss till sitt hem och menyn ar indisk, later spannande. Det blir sakert trevligt men det var manga som ojade sig over att man var tvungen att lagga lunchen pa en sa helig dag som en sondag. Apropa det kanner jag mig ocksa lite skeptisk infor att aka dit. Inte for jag tror att det rader moraknivsvarning i omradet dar hon bor, tvartom. Det ar bara sa komplicerat att aka kommunalt i den har stan. Hoppas att forbindelsen ar OK.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home