Friday, August 11, 2006

Från svennelandet rapporteras det

Man tror kanske att tre veckor i norrland ska ge en enorm tid att blogga men det faktum att jag inte skrivit ett enda ord varken här eller på andra bloggen talar ju sitt eget tydliga språk. Kanske har det fantasiska vädret bidragit till att det känts helt omöjligt att spendera en kväll framför burken, men jag har ju dessutom världens bästa mest underbara familj, och det gör ju knappast saken lättare att slita sig.

Jag har bland annat varit i Umeå på vistelse och gått långa, många språngpromenader med storebror och mamma. Jag har paddlat kanot i Själevad och ätit sill och potatis tills jag nästan storknat. Och så har jag passat på att ta in en ’missad’ jul med komplett julfirande där jag avnjutit julskinka, glögg och julmusik – något alternativt i 29 graders värme. Shopping har det blivit en del av också, tänk vad H&M är dunderbra ändå... Det är synd att det inte finns något liknande i Sydney. På tisdag blir det Stockholm en vecka med kära vänner där, ska bli jättekul. Tjingeling från Ångermanland!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home