Thursday, June 15, 2006

Jobbsökandet går vidare

Har har inte hant sa mycket pa sista tiden. Jo, det sa klart, pluggandet varvas ju med en hel del jobbsakande och jag var visserligen pa en jobbintervju i mandags. Det hela lat som en ytterst spannade roll men i slutandan kande jag mig inte alls intresserad. Rollen var som PR-assistent for ett marke som heter Condura. Jobbeskrivningen lat perfekt men nar jag kom dit kande jag genast att jag inte skulle trivas med stallet och vad de hade att erbjuda. Forrutom den markliga kommentaren om att “internetanvandning och privata telefonsamtal pa arbetstid inte var tillatet” - och som dessutom meddelades av en ytterst karismatisk israelisk herre, rena rama nazi-intervjun - sa var den sunkiga heltackningsmattan, trastolarna framfor arbetsplatserna och de plastiga vaskorna (produkterna alltsa) bevis nog for vad foretaget stod for. Det kanske ar jag som har dalig fantasi men hur kan man i en PR-roll forvanta sig att klara sig utan internet? Lagg dessutom till att stallet lag sa langt ut i tjottahejti att jag nog skulle bli grinig bara av att behova aka dit varje dag. Ja, jag blir till o med grinig bara av att behova tanka pa det nu. Nej, det blev absolut ingen ‘bonding’ med det har stallet. Jag har en annan intervju pa mandag, vi far se hur det gar da. Just nu ar jag bara sa frukransvart utless pa att inte jobba att jag nastan kanner for att hoppa pa forsta basta jobb. Ja, sa lange man inte har nagot emot internet da.

2 Comments:

Blogger Annika said...

Ha ha, det låter ju helt sjukt att du inte får använda internet!! Vad är det för ett bakåtsträvande företag. Skippa det!!

6:54 PM  
Blogger Fröken Isakson said...

Håller tummarna att du hittar nåt snart. Hur länge blir ni kvar i Aussie? För alltid?
/Nickenyfiken då :-)

8:49 PM  

Post a Comment

<< Home