Tuesday, May 16, 2006

Ny kärlek: Konstkitet

For nagra veckor sedan gjorde jag det jag gatt och funderat pa ganska lange - jag gick och kopte mig ett konstkit. Kitet, lite svart att veta vad man ska kalla det, har redan bytt plats med Mikes otympliga motorutrustning fatt en permanent plats i matrummet och jag kan meddela att jag ar upp over oronen foralskad i min lilla lada. Antagligen uppstod det ofrankomliga habegaret nagonstans pa vagen under alla vara kulturfyllda aktiviteter pa sistone. Jag har tjatat om det forr men det tal att upprepas; Sydney ar en oas for den som gillar modern konst. Inhandlat pa den valsorterade butiken Oxford Art i Darlinghurst sa bestar kitet av ett staffli/konstfack/portfolj, ett generost A2 pappaersark, ett svart skissblock, 13 olika akrylfarger i tub (varav en guldig som ger en helt suveran effekt), flera penslar i olika storlekar samt 2 ‘spadar’ som jag kan skara med. Staffliet av ljust cedertra ar forvanansvart latt att bara omkring pa och som extra bonus transformeras det snabbt till forvaring och portfolj. Och det som gor mig extra lycklig med denna lilla grej ar att finna material i stil med sant har - lite som att det skulle vara skraddarsytt just for mig. Aldrig skulle jag kunna se mig sjalv springa omkring med ett spretande staffli under armen, annu mindre med bulkiga pasar fyllda med malarattiraljer. Nu kan jag helt enkelt bara greppa tag i boxen och ge mig ut pa stan, vilket gor det hela till en bade rolig och praktisk upplevelse. Och sa ar den ju sa fin dessutom.

2 Comments:

Blogger Annika said...

Coolt! Det känns som om du verkligen börjar hitta dig själv där borta. Jag ser fram emot att få se dina alster presenterade på bloggen snart.

5:16 PM  
Blogger Petra said...

Presentera mina alster pa bloggen? Ja, kanske inte inom den narmaste tiden. Just nu paminner det mer om en femarings malarformaga.

8:58 PM  

Post a Comment

<< Home