Tuesday, May 30, 2006

En glasdörr - älskad, saknad

Annika namnde i dag att hon varit med om sin forsta jordbavning och da slog det mig att det kanske var just en jordbavning som intraffade i Sydney idag. For hur fan ska man annars forklara en 180 cm lang duschkabinsdorr av tungt glas som (utan minsta beroring) bara helt plotsligt ramlar ned och gar i millioner bitar? Nu ar det inte forsta gangen sant har 'ockult' hander oss – jag tanker framst pa lagenheten pa Sveavagen nar hela koket ramlade ner. I samma lagenhet ramlade hatthyllan ned inte langt darefter (ett tag skamtade vi om att det spokade. Senare visade det sig att det var ett riktigt fuskbygge dar man monterat upp koksskap och dylikt med hela 3(!) spikar). Pa Stora Essingen hade vi flera harliga incidenter, fast i arlighetens namn mer hmmh... forklarliga festanknutna sadana. Men nar jag tittar pa mitt splittrade badrum idag sa undrar jag hur sant har kan handa egentligen. Och varfor hander sant har mig? Jag kan visserligen inte gora annat an tycka att det hela ar ganska komiskt... Precis som att det ar nagon overviktig amerikan som ska hoppa fram ur en garderob och saga "smile, you're in candid camera!"

Det har ar var som hande idag ialla fall...
Jag stod i hallen och var pa vag ut. Jag hade duschat och fonat haret. Glasdorren hade inte blivit utsatt for nagon small eller liknande - inte det minsta som skulle kunna forklara detta fenomen. Plotsligt hor jag ett kras utan dess like inifran lagenheten. Jag rusar in och ser framfor mig detta:


5 Comments:

Blogger Annika said...

Oj, shit!!! Va' mycket glas!! Jag tror på jordbävning för varför skulle ett spöke krossa hela duschkabinen? Ok flytta på saker men krossa glas låter lite väl... Det kan ju faktiskt ha varit en jordbävning, det behövs ju bara en liten spricka i glaset för att det ska kollapsa (säger jordbävningsexperten Annika, hi hi hi)

12:31 AM  
Blogger Åsa said...

Gud va straaaaaaaaaange!

2:16 AM  
Blogger Fröken Isakson said...

Hej Petra,
ville bara säga hej. Jag brukar läsa din blogg. Jag känner Annika B lite och brukar vara och rota runt i hennes blogg och då hittade jag din :-).

Vad härligt att bo i Sydney. Blir lite avundsjuk då hehe.

Hälsningar Linda

3:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men det är ju inte klokt vad som händer, vilken tur att du inte stod i duschen då.Love you.Mum

5:00 AM  
Blogger Petra said...

Hej alla! Ja, Annika, jag litar blint pa dina seismiska kunskaper sa vi kor pa jorbavning.

Asa - eller hur - VERY strange.

Linda - Hej o valkommen! Kul att du hittade hit. Ja, Sydney ar en fin stad, det ar onekligen spannade att bo har. Fast jag saknar gamla Svedala ratt sa ofta maste jag erkanna...

Hej kara mamma, Ja, jag stog inte i duschen (som tur var) nar det hande, annars vet man aldrig hur det hade slutat. Men vilken rora det blev, fy tusan...

4:43 PM  

Post a Comment

<< Home