Sunday, July 29, 2007

Et Voila - Framsteg!

Japp sa var man grasanka igen da. M har précis begett sig till flygplatsen for langflygning till GB. Han blir borta i tva veckor for att tillbringa lite tid med sina foraldrar och pojkarna. Formodligen foljer det med lite engelska delikatesser tillbaks till Oz (ja, te alltsa. Mojligtvis nagon favorit-tofuvariant som M inte kan fa tag pa har). Trakigt att vara solokvist for min del men det ar fortfarande ratt mycket att pyssla med i nya lagenheten sa jag kommer att halla full lada anda. Finslipandet ar ju trots allt det roligaste i en flytt, nar man bara gar runt och flyttar pa saker for att snygga till liksom.

Mitt stora projekt just nu ar en garderobsplan jag har paborjat, tror det kommer att bli dunderbra. I walk-in closet nummer 1 (nu var jag dar igen och tjatade, kan liksom inte hjalpas, ar ju sa himla fortjust i arrangemanget) sa kommer jag att ha Tema ”Arbetsgarderob“ med kostymer, skjortor, klackar, lilla svarta osv (overhuvudtaget mindre farg, mer klassiskt, snarligen konservativt). I walk-in closet nummer tva ar det rena rama lekkammarn som galler - jeans, tshirts, slappa klanningar och fargglada accenter – allt for att gora helgerna sa fashionabla som mojligt. I separata lador har jag dessutom delat upp scarves, balten, och sportklader – det ska vara enkelt att hitta men framfor allt inspirerande vid pakladning. Har redan kommit pa ’nya’ satt att anvanda en del plagg vilket ar en del av hela ovningen i sig. Jo, namnde jag skoladorna jag investerat i? Slog till pa 10 genomskinliga plastlador pa IKEA, varje lada rymmer cirka 3 par skor. M konstaterade att nu behovs tydligen bara 10 lador till sa ar hela skosamlingen i lador. Overvager starkt att folja hans forslag.

Gamla stallet ska dessutom flyttstadas, nagot jag absolut inte ser fram emot. Men jag har tva veckor pa mig sa det ska nog ga att gora i omgangar tror jag. Dessutom ar det ju lattare nar det inte ar nagra mobler pa plats. Igar sprang vi runt bland inredningstallen och mobelvaruhus,
hamnade pa Supa Centa (jo, det heter faktiskt sa) i Waterloo. Pa Supa Centat (uttalas i hysteriskt knepig dialekt) hittade vi ett finfint arbetsbord och stol som jag ska ha uppe i ‘studion’. Outrustad med bil som man ar fick det bli hemkorning av grejorna, nasta lordag kommer leveransen. Lika bra ar det, bordet vager en del och ar glas sa om nagon annan skulle tappa varorna nedfor alla trappor sa gor det inte sa mycket.

Jo, och sa fick jag mig en lovely overaskning idag; M drog med mig till Oxford Art Supply dar jag fick valja ett staffli.
Oxford Art har jag ju sprungit pa en del (se staffli-laptopen jag kopte for inte sa lange sedan), men den har far sta framme eftersom den ar sa fin i sig. Nu finns det lite fler bilder upplagda pa lagenheten om nagon vill kika.

4 Comments:

Blogger Fröken L said...

Vilka härliga bilder från nya lägenheten. Det såg verkligen mysigt ut! Kram Dila

4:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Petra.

Grattis till lägenhet och visum...
Såg att du skulle resa till Sverige igen. Om du får lite tid över så skulle jag gärna träffa dig. Jag kommer att vara lite i köpenhamn och Stockholm så vi kanske kan maila om du får lite tid här uppe.

Kram Åsa

10:49 PM  
Blogger Petra said...

Hej Dila, tack, ja, vi trivs verkligen jattebra. Dessutom verkar vi har jattetrevliga grannar vilket ar en bra bonus;)

Halloj pa dig (Åsa), Klart vi maste fa till en dejt. Maila mig pa coolchiq@coolchiq.com sa kan vi fixa ihop nagot. Ha det bra!

11:19 PM  
Blogger Fröken Isakson said...

Vad kul att få lite bilder från lägenheten. Ser jättemysig ut. Och TVÅ walk-in-closets, lyxigt!

9:05 PM  

Post a Comment

<< Home