Sunday, August 05, 2007

Vårvinter i Sydney

Ena dagen ar det uppat +18C medans nasta dag kan ligga och smyga pa runt +10C. Fortfarande ratt kallt ute alltsa men det ar val typiskt varvintervader dar man aldrig riktigt blir klok pa vad man ska ha pa sig. Igar motte jag upp Wendy for ett litet avsked. Wendy ar min skotska kompis som beslutat sig for att aka tillbaks till sitt kara hemland (knappast varmare dar misstanker jag). Vi har umgatts en del fast inte sa mycket pa senare tid men det kommer sjalvklart bli tomt utan henne trots att hennes Glasgowdialekt ar sa stark att tom M beskriver henne som unintelligeble’. Vi satt pa en bar nere vid Circular Quay och det var val skont sa lange man hade solen mot sig men sa fort nagot moln kom blev det genast svinkallt igen. Inte speciellt langvariga blev vi utan smet in i kallaren pa Lowenbrau istallet dar det spelades humpamusik. Jag drack rott vin och det kandes vintrigt och ratt mysigt trots att jag har svart for rott vin nu for tiden. Vi delade pa mystisk pizza som bestod av svamp i overflod, god var den ialla fall, men det blev en tidig kvall for min del, redan vid attasnaret begav jag mig hemat for lite beauty sleep.

2 Comments:

Blogger Annika said...

Ja, den där Wendy verkar ha fattat poängen orde inte du göra det också, flytta hem till dina hemtrakter (och nu menar jag inte Ö-vik).
Jag längtar tills du kommer. Har börjat lägga in sillen, baka tunnbrödet och koka knäcken.

6:49 PM  
Blogger Petra said...

Hej min darling, oh vad det ska bli kul att ses! Och vem vet, kanske, kanske nan dag kanske jag fattar poangen ocksa.

7:42 PM  

Post a Comment

<< Home