Monday, November 10, 2008

Möjligtvis En Bolero

Ar nu lite insnoad pa en bolerojacka att ha over brollopsklanningen. I Sydney kommer det ju att vara stekhett nar vi gifter oss, men om jag ska bara klanningen ytterligare nagra ganger (totalt 3 ganger varav 2 i nordeuropeiskt klimat), kan det kannas bra att ha en liten jacka i beredskap att slanga pa de norrlandska axlarna. Man ar ju en liten hot-house flower nu fortiden. Jackan pa bilden ar tagen i ateljen, jag gillar det krispiga tyget, lite japanska vibbar. Sjalva jackmodellen i sig har var daremot ingen hit, alldeles for lang och stor. Men nagonstans maste man ju borja. Kollade pa en massa fina tyger, det finns onekligen en uppsjo av inspiration pa det har stallet. Ovan som man ar pa sant har sa tycker man ju att det ar fantastiskt kul att snacka ideer, se plagget vaxa fram utifran ens egen design, och sedan se fram emot att ha nagot unikt i garderoben. Kunde jag skulle jag satta det har i regelbunden praktik (ja, kanske inte giftermal da...).

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja en liten bolero kan nog vara skönt att ha :). Kram

2:01 AM  
Blogger Petra said...

Linda - eller hur! Aven om man ar inomhus hemma i Sverige nar man har pa sig utstyrseln sa VET jag att jag kommer att frysa... Kram!

6:37 PM  

Post a Comment

<< Home