Wednesday, November 12, 2008

Utmaning

Listor ar roliga och jag antar Froken Isaksons utamning att gora en lista på 7 saker om mig sjalv.
************************************************************************************
Så här går det till:
*Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
*Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. *
Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
*Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.
*************************************************************************************
1.) Blir nastan svimfardig eller atminstone kallsvettig sa fort jag kliver in pa ett sjukhus. Och ska jag undersokas sa blir jag tarogd, och ska man ta snappet annu mer personligt - hos 'kvinnodoktorn' kan jag ibland grata.

2.) Har ett narmast sjukligt intresse for mode men har trots det fruktansvart dalig ordning och kontroll i min garderob, och behandlar sallan mina plagg med den respekt de fortjanar. Klader hamnar ofta i en hog pa en stol tills de hangs upp (vilket kan vara allt emellan 1 minut till flera dagar).

3.) Har lagt ner min bana inom mode och ar A. glad att jag provade pa det, men... B. insag att jag aldrig skulle kunna leva det liv jag gor med de loner och semesterdagar som erbjuds i den branschen (atminstone i Australien).

4.) Har haft aterkommande laskiga drommar om att bli fangslad (symbolik?). Tack o lov har jag inte haft den drommen pa flera manader. Interpret my dreams anyone? Oroar jag mig for giftermalet, manne?

5.) (se aven 2) Blir deprimerad om jag inte handlat ett kladesplagg pa nagon vecka. Jasa, inte halsosamt? A andra sidan, ett inkop kan daremot vanda hela min installning och gora att jag kanner mig lycklig, stark och inspirerande.

6.) Obsessar varje dag kring wedding mood, wedding songs, wedding photos, wedding reception, wedding dress, wedding shoes, wedding clutch, wedding this, wedding that,... Need I a shrink? (se punkt 4?)

7.) Är INTE Rescue Diver som coola Linda (go girl!) men snorklar valdigt garna och ofta i trakterna kring Sydney!

Jag utmanar Daniel, Asa, Mike, Mia, Jazzhands (om det hinns med i LA alltsa) och Dila.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad kul att du antog utmaningen. Alltid roligt att få se lite mer av sina bloggvänner. Kram

9:15 PM  
Blogger Petra said...

Var sa lite sa! Jag nominerade mig sjalv ju skulle man kunna saga:)

9:39 PM  

Post a Comment

<< Home