Friday, January 02, 2009

Semi Resolutions

Nyarsloften ger jag aldrig men jag inspireras av den har rekorderliga listan - 84 bocker under ett ar - och hoppas att jag atminstone skulle kunna halla ett nagorlunda bra lastempo nu under det kommande aret. Under de senaste dagarna har jag legat gomd under en bok och jag kanner bara att den har harliga 'semestersjukan' maste jag fortsatta med. M fick The Secret River av Kate Grenville i julklapp. Tjuvlaste lite och blev fast. Grenvilles sprak ar tilltalande; enkelt, rent och malande. Sedan har det blivit en repris (kanske femte gangen) av Tage Danielssons Sagor for barn over 18 ar och sa Twilight saklart. Jag inser hur mycket jag saknar lasandet i bokfria perioder, sa om jag ska lova mig sjalv nagonting i det nya aret sa far det bli mer lasning.

Update: Kolla har, en t.o.m annu mer imponerande laslista - 120 bocker under det gangna aret!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home