Monday, January 11, 2010

Värme & Pris Per Användning

Varmen ar nastan hemsk nu; hog luftfuktighet och svart att vistas ute dagtid. Svart att sova pa natterna och ac'n far sta pa sa fort man kliver in tills man kliver ut igen. Elrakningen kommer sa klart att bli sky high men hellre det an att standigt vara miserabel.

Men pa nagot satt ar det ungefar som nar det ar smallkallt hemma i Sverige; man lar sig att planera varje steg, varje aktivitet utomhus for att klara av det man ska, the bare essential. Jag kan knappt minnas nar jag sist var i minus 27. Fros skiljevaggarna i nasan? Frostades champagnen i glasen pa nyarsnatten? Korde man akarbrasor allt som oftast?

Men man lar sig saklart nar man ska vara ute. Jag, som ar morgonmanniska gar upp tidigt pa helgen med mina rundor, kommer hem, duschar, ater frukost nummer tva och sa stupar jag i sang nagon timma. Sedan kan jag kliva upp igen och da ar ju inte klockan mer an halv tio pa formiddagen (och da ar det stekhett). Sakert kan det lata ganska galet. Igar blev det en san dag nar det var valdigt tidig uppgang och siesta mitt pa morgonen.

Igar var vi ocksa pa operahuset pa kvallen och tittade pa dansforestallning med Bale de Rua, toppatleter med spagettikroppar. Avslutade med en trevlig drink pa Summit bar med utsikt over stan. Skoj att fa anvanding av brollopsblasan igen, skoj att se att det kanda PPA't (priset per anvandning alltsa) blir lagre och lagre for varje manad!

Opera house evening 006

Labels: , ,

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Så snyggt! Med det svarta skärpet och skorna. Du ser urtjusig ut1
Kul att du använder klänningen. Jag avundas din värme....
Kram Petra

3:56 AM  
Blogger Petra said...

Tack! Kanner mig valdigt in i den!

Tank om man kunde fordela varmen och kylan lite battre mellan kontinenterna! KRAM

5:32 PM  
Blogger Annika said...

Supersnyggt!!

1:21 AM  
Blogger Petra said...

:) Skoj att ha pa sig brollopsblasan igen!

8:50 PM  

Post a Comment

<< Home