Monday, December 18, 2006

“Det var tamefan det finaste jag hört sen jag konfirmera mig. Ska du ha ett fikon?”

Ah, nu drommer jag bara om jul, jul, heliga jul och att fa komma in i den ratta Christmas spiriten nagon gang. Tank om man fick luta sig bakat i soffan med ett glas Blossa i handen, allt till tonerna av “Carola Haggkvist i Betlehem”. Eller tank om man atminstone fick hora Christer Sjogren fromt stamma upp “Lat mig fa tanda ett ljus” ifran en knastrig transistorradio i Domsjo. Knasigt det har med de extrema klimatskillnaderna. Jag kan takna mig att jag tillhor skaran som aldrig riktigt, riktigt kommer att vara nojd och som kommer att sitta dar, 65 ar gammal och bittert mumla om att jularna minsann var vackrast i Angermanland. Idag ar det 6 dagar tills vi drar norrut, mot Byron Bay narmare bestamt, och istallet for att hava i mig kalvsylta och leverpastej kommer jag att sitta runt en njurformad swimmingpool med en drajja i handen. Fast jag undrar om jag inte ska ta med mig Karl-Bertil Jonsson anda?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HEJ Petra! Det låter ju inte fel med pool, och att få bättra på "brännan" så här års. Du har kommit igång med bloggsidan ser jag. Jösses det är ju flera inlägg sen sist:)Vi firar lite jul 23-24 dec, hos S. Domsjö,sedan den 24-25 dec hos mina föräldrar. I mellan-dagarna fyller jag år, så lite vänner ska man ju hinna träffa för att sen ladda om inför nyår som VI INTE HAR EN SUSNING om vad vi ska göra...Ha en bra jul o nyårshelg!

7:25 PM  
Blogger Annika said...

Jag längtar oxå efter julen just nu, men mest för att jag faktiskt slutar jobba då ;-) Köttbullarna är rullade, skinkan inhandlad, allt godis gjort och glöggen behövs bara värmas. Sen ska jag sätta på min min nyinköpta mysoverall och inte kliva ur den förrän bebisen kommer :-)

7:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pool och drajja i Byron Bay psst...
I år är det Genetunnbröd och Kalles kaviar som gäller till tonerna av Pogues "Fairytale of New York". Det enda som lägger en viss sorti över julfirandet är att någon druckit upp all Dufvenkrooks Originalglögg, tydligen redan i somras...Hursomhelst en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar Storebror med familj

1:19 AM  

Post a Comment

<< Home