Wednesday, August 08, 2007

En Glammig Drink Så är Kvällen Räddad

Nar man ar grasanka och fatt sta ut med hemska flyttstadningar fram o tillbaks (fredag-sondag-tisdag; akandes fran ena anden av stan till den andra) sa ar man onekligen vard nagot alldeles extra. Jag tanker shopping. En riktig repa alltsa. I dag efter jobbet gav jag mig ut och kom jag hem med foljande, det mesta inkopt fran favoritkedjan Country Road; en svart midjekort parkas i silkigt material med jattehuva, grarandigt linne med tjock rejal dragkedja framtill, en bredrandig miniklanning/linne, en jeanspennkjol (Wrangler), en svart minijumpsuit i siden - perfelt pa stranden, tva par kanvasskor med knytning (svarta samt vita) och ett par ballerinor (Hushpuppies) i metallbrons. Sa, nu kanns det genast mycket battre.

3 Comments:

Blogger Åsa said...

tänk vad shopping kan vara bra för själen :-). Härligt att du börjat skriva en massa, alltid skoj att läsa. Ha en toppendag!

10:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan! Jag måste bara börja med att berätta vem jag är, jag heter då alltså Therése och är från Örnsköldsvik, nämligen Stigs fru Alice's barnbarn :) Det var faktiskt så att jag var på middag hemma hos dom och Patrik & Moa var där dom med. Iallafall var Stig väldigt stolt över din blogg och var bara tvungen att visa den för mig. Och jag måste säga att jag gillar din blogg, båda två väldigt mycket. Jag vet att jag har träffat dig någongång men det var länge sedan, haha. men men :) du ser ut att ha det bra iaf vilket är kul att se.
p & k

3:16 AM  
Blogger Petra said...

Asa - absolut! En riktig repa pa stan ar vad man behover med jamna mellanrum:) Ska forsoka halla uppe skrivandet (forsoker vara optimistisk i allafall)

Hej Therese! Vad skoj att du hittat hit! Tank vad cyberrymden ar fiffig anda. Nu maste jag genast bege mig att lasa lite pa din blogg. Ha det bra! Kram Petra

6:41 PM  

Post a Comment

<< Home