Thursday, June 26, 2008

Decisions, Decisions

Jakten pa de ultimata brollpsklackarna utfors med samma passionerade instinkt som med klanningen. Resonemanget ar ju att jag vill ha ett par snygga skor (doooh), men som kanns som 'mig' liksom. Vill absolut inte ha bara vilka som helst bara for att de ar typiska brollopsskor (tittar man pa InStyle's Wedding tex och andra magasin sa ar det mycket traditionellt, vitt och gulligullan som galler. Kanns inte riktigt aktuellt). Haromdagen tror jag att jag hittade det pefekta paret; ett par puderrosa, skyhoga av Alexander McQueen. Dessa finns (fanns ialla fall, jag misstanker det ar mycket begransad upplaga) pa Cosmopolitan Shoes i Double Bay (S. kopte sina YSL-sandaler dar for inte sa lange sedan). Ar det alldeles galet att kopa skor forst, sedan klanning? Eller ska jag sakra klackarna redan nu? Eller kommer jag att trottna pa dem nar det val ar dags?

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

du skulle ju kunna köpa skorna nu, och ifall klänningen inte passar till så lär du ju ändå finna ett annat tillfälle att få bära upp skorna! inte sant? :)

8:13 AM  
Blogger Fröken L said...

Håller med Tessi. Satsa på skorna, hittar du inte en klänning som passar (vilket jag finner osannolikt) kan du ju alltid använda skorna vid annat tillfälle. Underbara, måste jag säga!!! Själv skulle jag bryta benen i så höga klackar men jag beundrar alla kvinnor, och män, som klarar att gå i dem utan livshotande skador.

Kram Dila

12:49 AM  
Blogger Petra said...

Hej Tessie och Dila, absolut, skulle ocksa kora pa det alternativet men nu sag jag att de inte hade kvar min storlek langre. Kanske lika bra det for de var verkligen...inte billiga. Inte alls. Men helt gudomliga. Kram pa er!

1:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Underbara. Kör på dem :)

4:23 AM  

Post a Comment

<< Home